Dia per l'eliminació de la violència cap a les dones 2018

El dia 26 de novembre es realitzaren diverses activitats per a celebrar el dia per a l'eliminació de la violència cap a les dones. A les 8 del matí, alumnat de diferents cursos i professorat feren una performance a l'entrada de l'institut (acròstic contra la violència de gènere).

Dia per l'eliminació de la violència cap a les dones

A les 8 començaren a preparar-se les activitats per a, a partir de les 9, realitzar els tallers. Aquests tallers foren:

TALLER A: LA PIRÀMIDE DE LA VIOLÈNCIA en què alumnes de 3r d'ESO mitjançant un joc de taula, anaven explicant i fent activitats sobre el concepte de violència de gènere, els tipus, etc.

TALLER B: OBSERVATORI DE LA VIOLÈNCIA A L'INSTITUT. En aquest taller es va informar l'alumnat de la creació a l'institut d'un observatori de gènere, al qual pot acudir qualsevol alumne/a per denunciar casos de discriminació de gènere. A més, mitjançant la col·laboració entre el mateix alumnat, es debateren temes sobre el maltractament en els i les adolescents (a través del whatsapp, el control...)

Dia per l'eliminació de la violència cap a les dones

TALLER C: QUÈ M'ESTÀS CANTANT? En què l'alumnat analitzava cançons de moda amb un contingut enormement masclista i intentava substituir-les per estrofes igualitàries.

TALLER D: ELS VÍDEOS QUE ET FARAN VEURE. En aquest taller alumnat de 4t d'ESO analitzava aspectes de la violència de gènere a través del visionament de vídeos i del debat posterior.

TALLER E: POESIA CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE. L'alumnat de PMAR va entrar a les classes de 4t per a, a partir de la lectura d'un poema de Warsan Shire establien un diàleg amb les i els seu(e)s company(e)s.

Durant l'hora de l'esplai, l'alumnat de 4t d'ESO va posar a la venda els clauers que han estat fent les darreres setmanes. Amb el lema OBRE LA PORTA AL VALOR; TANQUEM LA PORTA A LA VIOLÈNCIA els guanys d'aquesta venda es destinaren a una associació que treballe per a l'eliminació de la violència cap a les dones. A més i amb la col·laboració de l'alumnat de Comerç, es van decorar diferents espais de l'institut amb els treballs fets per l'alumnat en les últimes setmanes.

Dia per l'eliminació de la violència cap a les dones

També a l'hora de l'esplai es va dur a terme el LLIURAMENT DE PREMIS DE REDACCIÓ La meua relació ideal amb un/a xic/a (Primer Premi: Nuria Toledo González i Menció d'Honor Nerea González Carrilero)

A més i al llarg de tota la setmana, l'alumnat de 2n preparà una EXPOSICIÓ que s'exposà a l'entrada de l'institut.

D'altra banda, en les classes des de les diferents assignatures es va treballar el tema de la violència de gènere.

Dia per l'eliminació de la violència cap a les donesIMG 20181126 075617Dia per l'eliminació de la violència contra les dones

Aules