Cooperativa “Persones de Confiança”. Renovació contracte 19-20

Signatura del contracte. 29.01.20

L'Alcalde d'Alaquàs i l'alumnat de l'institut Clara Campoamor signen el contracte de renovació de l'empresa Cooperativa "Persones de Confiança" per a la desena edició d'aquest projecte educatiu que vendrà els seus productes en el Mercat Municipal d'Alaquàs.

L'Alcalde, Antonio Saura Martí i l'alumnat de PR4 de l'institut Clara Campoamor d'Alaquàs han renovat el contracte per a la posada en marxa de la desena edició del projecte educatiu "Persones de Confiança" i la venda dels seus productes en el Mercat Municipal d'Alaquàs. El primer edil ha rebut aquest matí a l'alumnat en el seu despatx i s'ha compromés un any més, a ajudar-los en la promoció i posada en marxa d'aquesta cooperativa. Així mateix, també compta amb el suport de l'Agència de Desenvolupament Social, a través del seu representant, Vicente Parreño. A l'acte han assistit també, Jaime Marqués, regidor d'urbanisme, mobilitat, formació i ocupació; Sandra Conde, regidora de festes, contractació, salut pública, comerç i mercats; Marian Espert, regidora d'educació, promoció i ús del valencià.

Per a la promoció d'aquesta empresa cooperativa que es dedicarà a la compravenda de productes manufacturats, els joves ocuparan de nou un espai en el Mercat Municipal cedit per l'Ajuntament. Segons s'ha acordat aquest matí, la parada estarà operativa a partir del mes de febrer.

La cooperativa: "Persones de Confiança" va nàixer fa deu anys com una experiència pionera emmarcada dins del projecte educatiu "Empresa i iniciatives emprenedores" realitzat per l'alumnat de 4t ESO del Programa de Reforç de 4t de l'ESO (PR4) de l'institut Clara Campoamor d'Alaquàs posat en marxa per a fomentar la iniciativa empresarial entre els joves.

Es tracta d'un projecte escolar que té com a objectiu principal crear una nova filosofia d'actuació, en el nostre alumnat, aprendre a ser competents sent útils als altres. Per la qual cosa, utilitza la metodologia ApS, que és una proposta educativa que combina processos d'Aprenentatge i de Servei a la Comunitat en un sol projecte molt articulat, en el qual els i les participants s'impliquen en necessitats reals de l'entorn amb la finalitat de millorar-lo.

Les actuacions de la cooperativa es plasmen en diferents accions, sense ànim de lucre, com són:
- D'una banda, la venda de productes realitzats per l'alumnat, la compravenda de productes manufacturats així com a la venda de productes conreats en l'hort escolar de l'institut. Els beneficis aniran destinats a un projecte solidari.
- D'altra banda, fer un servei a la comunitat. En aquesta edició, el servei es realitzarà a l'escola infantil municipal "L'Alqueria" d'Alaquàs. L'alumnat col·laborarà, en el centre, en totes les tasques que els siguen encomanades.

Aquesta iniciativa ha sigut reconeguda al llarg de les seues 10 edicions amb molts premis com:
- Finalistes en el concurs de persones emprenedores. Dia de la persona emprenedora 2011 de la Comunitat Valenciana celebrat en la fira de Mostres de València.
- Canal 9, ens va dedicar una part del seu programa "En Connexió". Capítol: 1037.
- Finalistes en la 4a edició del Social "Enterprise Programme". Seleccionats entre els 10 projectes de la final nacional.
- Premis "Projecte educatiu" de Caixa Rural Torrent, en les edicions: III i VII
- Premi Nacional de "Reporteros en la red" que atorga anualment l'Obra Social Ibercaja.
- Menció Honorífica del Premi Nacional sobre Innovació Educativa que atorga la Fundació GSD a l'Institut Cervantes de Madrid.

En aquests premis el jurat ha valorat molt positivament que l'alumnat ha treballat de forma activa i dinàmica sobre necessitats reals de l'entorn aportant solucions pròpies basades en el treball col·laboratiu i cooperatiu en accions útils per a la comunitat.

Finalment, no per això menys important, el grup de PR4 va tots els anys al Campus de Tarongers (Universitat de València) a l'Escola Universitària de Magisteri "Ausiàs March" a donar una xarrada, a futurs professors i professores, per a explicar tot l'esforç que realitzen diàriament en els diferents projectes en els quals estan involucrats com alumnat del Programa.

Aules