Ciències de la natura, Biologia i geologia:

Components:

Pepa López Vila
Marian Espert Bosch
Isabel Avellaneda Giménez
Jose L. Mateo Alameda
Salomé Moya García

Plataformes virtuals emprades

Ens veiem en la COP26, Glasgow

Cambio-climatico.18.12.19

Després del seguiment de la Cimera del Clima (COP25) i tenint com a referència la Cimera de París teníem l'esperança que els nous objectius superaren als anteriors, però després de 2 setmanes de deliberacions els resultats han sigut decebedors perquè només s'ha tancat un text de mínims.

La COP25, s'ha allargat fins al diumenge 15 de desembre pel desacord entre els negociadors dels 196 països per a fer front a la crisi climàtica. Amb més d'un dia i mig de retard, s'ha tancat un text que fa una simple crida als països a presentar compromisos més ambiciosos de reducció d'emissions en 2020.

Un món cada vegada més calent

nature-based-solutions

Del 2 al 13 de desembre, se celebra a Madrid la Cimera del Clima en la qual participaran no sols els governs dels països sinó que també científiques i científics, les ONG i empresaris i empresàries compromesos/es amb el medi ambient i amb la reducció d'emissions.
L'objectiu principal de la Cimera (COP25) és aconseguir zero emissions netes de carboni en 2050.
Un altre dels objectius, després de les evidències científiques, és reduir els 2 °C d'augment de temperatura mitjana mundial, que es va acordar en la cimera de París, a 1'5 °C.
Els temes més significatius de la COP25 seran la contribució de les empreses cap a una economia baixa en carboni, el foment de les energies verdes, l'adaptació al canvi climàtic dels països en desenvolupament i el canvi en les polítiques mediambientals: potenciant la biodiversitat, reduint la desertificació, disminuint la contaminació marina...
En conclusió, aquesta cimera ha de ser un punt d'inflexió per a l'acció i l'última gran oportunitat per a frenar l'avanç desmesurat del canvi climàtic o deixarem arrere el punt de no retorn.

Activitat Codocència. Cèl•lules

Células

"El que sent, ho oblide; el que veig, ho recorde, el que faig, ho aprenc". Així és com l'alumnat de 1r d'ESO ha aprés conceptes com els tipus cel·lulars existents, la geometria, volums i els percentatges fusionant la Biologia i les Matemàtiques.

Per mitjà d'una activitat conjunta de codocència guiada i conduïda per professores i professors del departament de Biologia i Matemàtiques del nostre IES, l'alumnat de primer curs de l'ESO ha dut a terme una tasca en què es van fusionar ambdues matèries.

Així, els nostres alumnes han sigut artífexs principals del seu propi aprenentatge planificant, raonant i elaborant en grup les seues idees i donant-los forma per mitjà d'un projecte en què han tractat conceptes relacionats amb ambdues assignatures. Han treballat d'esta manera i conjuntament els principals tipus cel·lulars existents, pel que fa a estructura i composició bàsica. A més, han aconseguit relacionar tot això amb nocions matemàtiques com són la geometria de les cèl·lules, comprenent que no es tracta d'estructures planes de dos dimensions sinó que presenten volums, escales i proporcions determinades.

Agenda 2030: That's our challenge!. 2019

Justificante Buenas Prácticas

Our Erasmus + project, "Agenda 2030: That's our challenge!" has been recognized as template of Erasmus + KA229 in synergy with eTwinning.

Besides the recognition for the National Quality Label.

Thank you!!!

eTwinning