II Congrés Internacional CTEM “STEM per a la ciutadania”

II Congreso Internacional CTEMLa Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport ha celebrat els dies 9 i 10 de novembre el II Congrés Internacional CTEM "STEM per a la ciutadania" al campus de Burjassot de la Universitat de València. La trobada ha estat organitzada en col•laboració amb la Universitat de València i la Casa de la Ciència del CSIC.

Aquest congrés forma part del Pla 2018 per a la participació i la formació del professorat, mitjançant els diversos CEFIRE de què disposa la Conselleria.

El departament de Biologia, del nostre centre, ha participat amb la ponència: "Agenda 2030. Projecte ABP: "Esmorzar saludable", aquest treball s'ha realitzat dins del programa Erasmus +,"Agenda 2030: That's our challenge!"

En el congrés s'ha volgut fomentar, en definitiva, l'intercanvi d'experiències, projectes i investigacions que mostren com l'alumnat aprén treballant com a científics, que proposen situacions en què puguen exercir la seua ciutadania prenent decisions i gestionant les repercussions cientificotècniques que tenen en els seus modes de vida, i que promoguen un aprenentatge motivador, responsable i compromés amb aquest àmbit del coneixement.

Mobilitat Erasmus a Berlín

Movilidad AlemaniaEl projecte Erasmus +: "Agenda 2030: That's our challenge!", inicia la tercera mobilitat del 13 al 20 d'octubre de 2018 a Berlín (Alemanya)

Us recordem que podeu seguir l'evolució del projecte al TwinSpace i al Bloc.

I Nit Europea de la Investigació Valenciana

18.09.24 Cartell nit europea de la investigacio generic-001La Generalitat impulsa, per primera vegada, la celebració de la I Nit Europea de la Investigació Valenciana, la qual tindrà lloc el pròxim 28 de setembre de manera simultània en més de 300 ciutats d'àmbit comunitari de més de 30 països. Un total de 25 entitats s'han sumat a la I Nit Europea de la Investigació Valenciana i han organitzat més de 60 propostes en més de 30 espais.

La proposta de la Nit Europea liderada per la Generalitat ha estat promoguda amb el lema 'Science bridges', a fi de consolidar ponts i connexions entre la investigació i la cultura, amb la finalitat, alhora, de celebrar l'Any Europeu del Patrimoni Cultural.

El programa de la I Nit Europea de la Investigació Valenciana ha comptat amb la implicació de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, de les cinc universitats públiques valencianes, de centres d'investigació en salut de la capital valenciana, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública: Fisabio, Incliva, ISSLaFe i Fundació d'Investigació Príncep Felip.

TALLERS D'HÀBITS DE VIDA SALUDABLE

L'alumnat de 4t d'ESO de l'assignatura de Biologia hem anat al CEIP Bonavista a impartir tallers d'hàbits de vida saludable a l'alumnat de 4t i 5é de primària.

En 4t hem fet dos tallers d'alimentació, un taller d'activitat física i un altre de temps lliure. En 5é hem impartit dos tallers d'alimentació, dos de prevenció de drogodependències, un taller de temps lliure i un altre de salut social.

A més d'aprendre de l'experiència hem gaudit amb la complicitat, la tendresa i receptivitat de l'alumnat de primària.

Volem agrair als/les mestres del CEIP Bonavista la seua col•laboració. En tot moment han estat amb nosaltres i ens han facilitat el treball.

Ha sigut una experiència inoblidable. Per a repetir.

Working the goal

EcoauditoryScientific Culture students of 4th ESO are working in the ecoauditory, part of the work included in the Erasmus+ project: "Agenda 2030: That's our challenge!"

The topics to be discussed in the ecoauditory, by the students from Italy, Greece, Germany and Spain are: consumption and social responsibility, electricity, mobility, noise, water and recycling.

The organization of work has been the following:

First, the whole group of students taking part in Erasmus+ gathered during the break time and designed a series of question about the different themes above mentioned,

The next step took place in class; in work groups, we selected the questions, translated them into English and uploaded them to the eTwinning forum.

Each center uploaded their questions and we arranged a poll to select five questions about each topic.

Once the issues were selected, we designed some surveys to be passed on to the students in groups of 4th ESO so that we could study the results statistics.

Next, we will carry a study of the data, a comparison with the other centers answers and we will reach our conclusions.