Imprimeix

Programa Erasmus

logo Erasmus plus

 El nostre centre és el coordinador del projecte Erasmus +: "Agenda 2030: That's our challenge!", en el qual compta amb la col·laboració dels següents centres educatius: Carlo-Schmid-Oberschule de Berlín (Alemanya), Istituto Professionale Statale “Frederic II” d’Enna (Itàlia) i Protypo Gymnasio Zosimaia School d’Ioaninna (Grècia).

L’objectiu del projecte és educar ciutadans conscients de les necessitats i que siguen actors actius de la societat en què viuen, que no esperen que siguen les institucions les que actuen sinó que siguen capaços de prendre la iniciativa ells per a construir un futur millor. Per a això, s’educa en valors internacionalment acceptats i per tots, en concret en els objectius de l’Agenda 2030.

Per a aconseguir alumnes que siguen actius i capaços de prendre decisions i actuar, es van a utilitzar metodologies actives d’ensenyança, educant per tant en competències i habilitats que els permeten analitzar els problemes als quals s’enfronta la nostra societat i posteriorment actuar sobre ells per a millorar-los.

La forma de treball que s’utilitzarà, seran tècniques pròpies d’aprenentatge basat en projectes (ABP), utilitzant tècniques de treball col·laboratiu en l’aula i les TIC. La qual cosa suposarà una nova forma de treballar per als centres implicats.

Les llengües vehiculares seran anglès (comú a tots els participants) i francès (2 llengua estrangera d’alguns participants). L’acció anirà principalment dirigida a l’alumnat d’entre 14 i 16 anys.

El procés de treball serà el següent:

Cada escola defendrà uns objectius determinats, els quals s’hagen lligats al seu entorn o característiques del centre. L’assignació és la següent:

-Objectius 2 (“Fam zero”) i 17 (“Aliances per a aconseguir els objectius”): Itàlia.

-Objectius 6 (“Aigua neta i sanejament”) i 15 (“Vida d’ecosistemes terrestres”): Grècia.

-Objectius 7(“Energia assequible i no contaminant”) i 12 (“Producció i consum responsables”): Alemanya.

-Objectius 3 (“Salut i benestar”) i 14 (“Vida submarina”): Espanya.

Per a treballar els objectius el procés serà el següent:

1- Es presentaran els objectius per mitjà de la realització d’una activitat en la qual es ressalt la necessitat d’aconseguir dita objectiva.

2- Se seleccionaran una sèrie de mesures que pot prendre l’alumnat.

3- S’implementaran les mesures adoptades i es demanarà al professorat i alumnat de la resta de centres participants que participe en les dites mesures.

A més, en cada mobilitat, es treballaran especialment els objectius assignats a cada centre.

El treball de les mobilitats consistirà en:

-la formació de grups internacionals de l’alumnat participant en la mobilitat assignant rols a cada un que seran encarregats de realitzar una acció de conscienciació de l’objectiu.

-Realització de visites relacionades amb els objectius proposats:

-Presentació de l’alumnat de les infraestructures, indústries i/o projectes innovadors que hi ha en el seu entorn que servixen per a donar una millor resposta a la consecució de dites objectives. Açò servirà també per a treballar l’objectiu 9 de l’Agenda 2030.

-Presentació de pràctiques docents característiques o innovadores del centre per al professorat visitant per a treballar l’objectiu 4, el qual també es treballarà amb aplicant la metodologia ABP.

Els 7 objectius restants es treballaran conjuntament entre tots els socis:

-Objectius 1 ("Fi de la pobresa"): Es treballarà amb les accions següents:

--Arreplegada d’aliments i roba per a associacions de tipus caritatiu.

--Mercat ambulant solidari: en el qual els alumnes recaptaran fons que aniran a una ONG local.

-Objectiu 5 ("Igualtat de gènere"): El 25 de Novembre i el 8 de març, els centres participants realitzaran una sèrie d’activitats de conscienciació.

De la mateixa manera, al llarg de tot el projecte i especialment en l’assignació de rols en els treballs en grup per part de l’alumnat, es posarà especial èmfasi en el dit objectiu.

-Objectiu 8 ("Treball decent i creixement econòmic"): Al llarg del projecte es desenrotllarà un treball de les competències que preparen millor l’alumnat per al món laboral. A més, se simularà un procés de selecció de personal en les cooperativa d’alumnat d’Espanya.

-Objectiu 11 i 13 ("Ciutats i comunitats sostenibles" i "Acció pel clima"): El primer any es realitzarà una eco-auditoria en cada un dels centres participants que pose de manifest el gasto energètic del centre i dels alumnes en les seues cases, així com els hàbits referents a les 3 "R". Es proposaran una sèrie de mesures i al final es realitzarà una nova eco-auditoria.

-Objectiu 16 ("Paz, justícia i Institucions sòlides”"): El dia 30 de gener se celebrarà el dia escolar de la no-violència i de la Paz .

Els resultats que es volen aconseguir són per tant de millora de la nostra pràctica docent, adoptant la metodologia pròpia del treball per projectes i contribuir a la conscienciació dels objectius de l’Agenda 2030 en tota la comunitat educativa i en l’entorn del centre. Aconseguint formar d’esta manera ciutadans actius en la millora i defensa de l’entorn social i mediambiental.

Es farà també una difusió de les accions realitzades en els hashtags propis de l’Agenda 2030.

S’espera que esta forma de treball per projectes perdure i s’estenga entre el professorat i que se sistematitze l’educació en els valors de l’Agenda 2030 en els centres participants.

Imprimeix

Activitats previstes

2017

Octubre: Reunió transnacional a Espanya.

Octubre a Març: Treball en els objectius 3 i 14 de l'Agenda 2030.

Decembre: Treball en l'objectiu 1 de l'Agenda 2030 (Mercat solidari).

Febrer: Mobilitat a Grècia.

Març: Treball en l'objectiu 5 (Dia de la dona).

Març a Juny: Eco-auditoria.

2018

Octubre: Mobilitat a Alemanya.

23 Novembre: Dia contra la violència de gènere.

Novembre a Febrer: Implementació de mesures per millorar la sostenibilitat dels centres.

Març: Mobilitat a Espanya.

Març a Maig: Eco-auditoria.

8 Maig: Dia de la dòna.

Maig: Reunió Transnacional a Alemanya.

Juny a Agost: Sostenibiltat dels resultats i tancament del projecte.

Imprimeix

PINCASA COMPANY

Pincasa.1 PINCASA. Protecting against corrosion. Offering colour to projects.
Opposites attract. We all know this fundamental principle of charge interaction. What we didn't know before visiting Pincasa is that «attraction» is used for painting metal parts in a treatment called e-coat.
Pincasa was founded in Chirivella in 1983. Now it is located in Almussafes and it also has a plant in Hungary and is planning to start one in China.

Imprimeix

Paint's company

P3110051Do all paints have a horrible smell? Not necessarily. That was one of the discoveries that we did in our visit to the factory Blatem in the Industrial Area of Masía del Juez of Torrent (Valencia).

 

Imprimeix

GUISAMA’S FACTORY

guisama4How many pieces is a guitar made of? We really don't know but we could have counted them as we saw the whole process of making a guitar thanks to Prudencio Saez, the owner of Guisama's factory, situated in Torrent, Valencia.
A tradition from father to son, since 1963 Guisama keeps doing its best to create the wonderful sound of their guitars.

IES Clara Campoamor

C/ Rigoberta Menchú, 1
46970 Alaquàs (València)
Tel.+34 961 206 300
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
Com arribar?

Fons Social Europeu

Fons Socila Europeu

Faltes i incidències

ITACA Família

Save

Horari Secretaria

Horari Secretaria

Horari d'atenció al públic:

Dilluns a divendres: 9h a 13h

Centre Plurilingüe

Centre Plurilingüe

Cooperativa PDC

Cooprativa PDC

Mediació escolar

mediacio

Aula Virtual

MoodleGlassy 500

Save

Graduació 4t ESO 2016

Graduació 2n BAT 2017